A/B Testing

A/B testing

Als bedrijf wil je dat jouw websitebezoekers actie ondernemen, kortom converteren. Dan komt het erop neer om jouw funnel te optimaliseren, wat men conversie optimalisatie noemt. Eén van de manieren om dit aan te pakken in digitale marketing is A/B testing of split testing.

Tips, adviezen, succesverhalen en nieuws uit de “growth marketing” world
We wijzen je op onze privacyverklaring.

A/B testen kunnen jou helpen om:

Markitect voert wetenschappelijk correcte A/B testen uit zodat de implementatie van de winnende versie effectief resulteert in meer conversie.

Waarom A/B testing?

Als websites niet naar behoren presteren, gaan velen al gauw een nieuwe website laten ontwerpen. Dat is vrij duur en geeft weinig garantie op betere resultaten. Via A/B testen kunnen heel wat elementen aftoetsen tegen andere varianten. De beter presterende variant implementeren we en zo kan jij gestaag zonder veel risco jouw conversies verhogen. 

AB testing when

“Het doel van een test is in eerste instantie iets te leren, niet conversie. Eens je genoeg inzichten hebt, dan ga je de grote conversies realiseren.

Laten we verder praten...

Wil je graag meer weten over A/B testing? Wat dit precies inhoudt? Is A/B testen iets dat jij als bedrijf kunt inzetten? 

Boek gerust jouw afspraak en wij helpen je met plezier verder.

Stappen ter voorbereiding...

Buyer persona

Leer eerst je klant kennen. Wat motiveert hen, wat jaagt hen weg, welke beslissingscriteria hanteren ze? Met deze inzichten kan je veel gerichter mogelijke testen opzetten.

Buyer Journey

De kopersreis bestaat uit een reeks beslissingen verdeeld over de tijd en over meerdere contactpunten. Als je deze inzichten hebt, zet je bezoekers doeltreffender om in leads of klanten.

Conversie optimalisatie

CRO of conversieoptimalisatie is een methodiek om systematisch door middel van testen de prestatie van jouw website te verhogen. Markitect past deze methodiek steevast toe.

Wat is een A/B test?

A/B Testen ook wel eens splittesten genoemd is een proces waarbij je twee varianten van éénzelfde webpagina in dezelfde tijdsperiode test. Dit gebeurt via tools zoals Google Optimize, VWO, Optimizely enz. die elke bezoeker één van de twee varianten laat zien. Eens je voldoende testresultaten hebt, kan je kijken welke variant de winnaar is. Deze kan je dan definitief implementeren op jouw website.

Multivariate testing zijn testen waarbij meer dan 2 varianten getest worden.

Tot slot past men A/B testen ook toe binnen email marketing en online advertenties.

ARTICLES

Marketing Growth Bites

No data was found