Conversie optimalisatie
Conversie is het kloppend hart van al jouw marketing. Toch spenderen bedrijven veel geld om meer bezoekers naar hun slecht converterende website te krijgen. Dit is weggegooid geld!
Wij zorgen ervoor dat jouw website, het kloppend hart van jouw marketing strategie, beter gaat converteren op basis van data, gebruikerstesten en psychologie.
Conversie optimalisatie heeft impact op:
- Verlaging van klantaanwervingskost
- Engagement op jouw website
- Meer leads of aankopen
De groeibedrijven passen steevast deze methodiek toe en zijn daarom veel wendbaarder en sneller dan de rest van de markt. Zij beslissen snel aan de hand van testen of een idee de moeite waard is om te schalen of beter geëlimineerd kan worden.
Wat kan je verwachten?
Wij bestuderen de volledige klantcyclus voor elke buyer persona zodat deze voldoende gemotiveerd wordt om actie te ondernemen en zo weinig mogelijk hindernissen ondervindt. Wij volgen hierin een gestructureerde CRO aanpak om te bepalen waar jouw website al dan niet werkt en opportuniteiten te identificeren.
Persona en customer journeys
Begrijpen van jouw doelgroepen start met diepgaand inzicht in hun motivaties, beslissingscriteria,...
Website analyse
We voeren heuristische analyse uit, bekijken heatmaps en website statistieken, gebruikersonderzoek, enz. om te bepalen waar er opportuniteiten en barrières zijn.
A/B testen
Aan de hand van testen verifiëren we of bepaalde veranderingen ook effectief de conversies verbeteren of niet.
Laten we verder praten...
Presteert jouw website niet naar behoren? Is deze niet vindbaar? Gaan bezoekers niet naar jouw webshop? Vullen ze formulieren niet in?
Wij zorgen ervoor dat jouw website steeds beter presteert door toepassing van data, gebruikerstesten en psychologie.
Wil je hier meer over weten, heb je nog vragen of wil je hiermee aan de slag, maak gerust een afspraak om dit verder te bespreken.
Volgende stappen naar "always-on" marketing
Buyer Journey
Marketing automation
Ondersteun jouw inbound marketing door de communicatie naar kopers te automatiseren en te personaliseren. Gebruik content in workflows om bezoekers te blijven engageren en pas lead scoring toe om koopklare leads te identificeren.
Content marketing
Boeiende en inspirerende content is de brug tussen jouw doelgroep en bedrijf. We bieden content op maat: van e-books, landing pagina’s, social media tot video en podcasts. Zo leg je de basis van jouw inbound marketing.
Wat is conversie optimalisatie?
Nog steeds legt marketing zich voornamelijk toe op lead generatie door middel van tijdelijke, vaak dure productcampagnes en promoties. Om groei te realiseren is het echter noodzakelijk dat bedrijven hun aanpak veranderen en hun marketing optimaliseren over de volledige klantcyclus heen, van awareness tot retentie.