Maak de juiste strategische keuze

Klankbord nodig? Hulp nodig om jouw marketing strategie uit te werken zodat je jouw “always-on” marketing machine stap voor stap kunt uitbouwen en toekomstige opportuniteiten kunt omarmen?
Marketing Strategie

Gericht naar jouw "always-on" marketing machine

"Always-on lifecycle marketing" start bij het kennen van jouw klant. Waarom?

Zonder klanten geen bedrijf. Hen door en door begrijpen is de hoeksteen voor doeltreffende marketing. Deze kennis geeft aan waar, wanneer en hoe je met hen converseert zodat je jouw marketing infrastructuur en inspanningen efficiënt en duurzaam kunt inzetten om jouw ambities te realiseren. 

Marketing strategy - wordcloud

Buyer Persona

Een goede buyer persona geeft duiding om jouw marketing middelen efficiënt en doeltreffend in te zetten. Personas op basis van data, interne intelligentie en interviews halen het giswerk uit jouw marketing.

Buyer Journey

Het koopproces bestaat uit een reeks beslissingen gespreid over een bepaalde tijdsspanne en verschillende interactiepunten. Deze kennis stelt je in staat om bezoekers om te zetten in klanten.

Customer Journeys

Tevreden klanten creëren een sneeuwbaleffect nl. groei. Uitgewerkte klantreizen laten jou inzien hoe jouw klanten jouw bedrijf en waarden ervaren voor, tijdens en na de aankoop.

Vervolledigen van de marketing strategie

Met de verworven klantkennis evalueren we waar je vandaag staat inzake middelen, data, marketing competenties, technologie en processen.

Op basis van deze evaluatie bekijken we welke stappen nodig zijn om stapsgewijs de infrastructuur te bouwen die jou in staat stelt jouw ambities waar te maken.

In de strategische roadmap bepalen we:

Lead Management

Lead management is elementair in een marketing strategie. Het ontbreken van een duidelijk proces leidt tot lekken in jouw pipeline.  Samen met jouw teams ontwikkelen we een gestructureerd proces.

Content Strategie

Investeer in een communicatiestrategie om jouw doelgroepen effectief te bereiken, te engageren en te converteren. Wij helpen jou de lijnen uit te tekenen en content marketing te implementeren.

Marketing audits

De audit is een diepgaande evaluatie van wat je tot nu toe hebt gedaan en wat werkt of niet. Het verslag geeft aan welke concrete acties je dient te ondernemen om verder gericht te optimaliseren.

Laten we verder praten...

Nog steeds legt marketing zich voornamelijk toe op lead generatie door middel van tijdelijke, vaak dure productcampagnes en promoties. Om groei te realiseren is het echter noodzakelijk dat bedrijven hun aanpak veranderen en hun marketing optimaliseren over de volledige klantcyclus heen, van awareness tot retentie.  

Google Tag Manager is vrij onbekend versus Google Analytics. Lees wat deze tools precies doen en wat hun mogelijkheden zijn.
ARTIKELEN

Marketing Growth Bites