Data analyse: feiten, geen giswerk
Mis onze marketing growth bites niet
Enkele voordelen van datagerichte marketing zijn:
- de juiste zaken meten
- betere besluitvorming
- meer inzicht in de kanalen en acties die impact hebben
Hoe stomen we je klaar voor datagedreven marketing?
Wij ademen data. We ondersteunen je om de juiste metingen en rapportages op te zetten en geven de nodige training zodat je zelf je data kunt analyseren en interpreteren om doeltreffender beslissingen te nemen.
Data audit
80% van Google Analytics is niet correct opgezet, wat jouw marketingbeslissingen beïnvloedt. We evalueren jouw huidige data omgeving op juistheid, volledigheid en hoe je jouw rapportering gebruikt in jouw besluitvorming.
Data Optimalisatie
Vervolgens werken we met en instrueren we de juiste experts om te zorgen dat jouw data tools (Google Analytics, marketing automatisatie, CRM of andere) correct zijn opgezet en dat je beschikt over een inzetbare rapportering.
Opleiding in data & analyse
Laten we verder praten...
Komt jouw data correct door? Wil je een betere rapportage? Staat data verspreid over verschillende tools zonder dat deze gelinkt zijn?
Mocht je een vraag hierrond hebben? Wij helpen je graag verder.
Wat klanten ons zoal vragen over data analytics
- Hoe kan ik weten waar huidige contracten hun oorsprong vinden?
- Hoe krijg je inzicht in de impact van jouw investeringen?
- Kan je data van Google Analytics gebruiken om Google Adwords te optimaliseren?
- Hoe weet ik wat werkt en wat niet?
Volgende stappen naar "always-on" marketing
Wij ademen data. We ondersteunen je om de juiste metingen en rapportages op te zetten en geven de nodige training zodat je zelf je data kunt analyseren en interpreteren om doeltreffender beslissingen te nemen.
Marketing automatisatie
A/B testing
Via testen of experimenten kan je systematisch jouw conversieratio verbeteren. Deze methodiek gaat jou veel meer inzicht en resultaat geven dan grote dure campagnes.
Content marketing
Wat is data analyse?
Data analyse is het proces om gegevens te analyseren die via een onderzoek, interviews of applicaties zijn verzameld. Het doel is om inzichten uit de gegevens te verwerven zodat men beter geïnformeerde beslissingen kan nemen.
Nog steeds legt marketing zich voornamelijk toe op lead generatie door middel van tijdelijke, vaak dure productcampagnes en promoties. Om groei te realiseren is het echter noodzakelijk dat bedrijven hun aanpak veranderen en hun marketing optimaliseren over de volledige klantcyclus heen, van awareness tot retentie.