Data analyse: feiten, geen giswerk

Elk bedrijf, klein of groot, heeft data waaruit men inzichten kan bekomen om zo jouw marketinginspanningen te verfijnen, verbeteren en optimaliseren voor betere resultaten.
Tips, adviezen, succesverhalen en nieuws uit de “growth marketing” world
We wijzen je op onze privacyverklaring.

Enkele voordelen van datagerichte marketing zijn:

Hoe stomen we je klaar voor datagedreven marketing?

Wij ademen data. We ondersteunen je om de juiste metingen en rapportages op te zetten en geven de nodige training zodat je zelf je data kunt analyseren en interpreteren om doeltreffender beslissingen te nemen. 

Data audit

80% van Google Analytics is niet correct opgezet, wat jouw marketingbeslissingen beïnvloedt. We evalueren jouw huidige data omgeving op juistheid, volledigheid en hoe je jouw rapportering gebruikt in jouw besluitvorming.

Data Optimalisatie

Vervolgens werken we met en instrueren we de juiste experts om te zorgen dat jouw data tools (Google Analytics, marketing automatisatie, CRM of andere) correct zijn opgezet en dat je beschikt over een inzetbare rapportering.

Opleiding in data & analyse

Het vermogen om inzichten uit je data te halen is essentieel om er iets mee te kunnen doen. Markitect leidt jouw team op in de analyse van data zodat je vol vertrouwen datagedreven marketing kunt toepassen.

Laten we verder praten...

Komt jouw data correct door? Wil je een betere rapportage? Staat data verspreid over verschillende tools zonder dat deze gelinkt zijn?

Mocht je een vraag hierrond hebben? Wij helpen je graag verder. 

Wat klanten ons zoal vragen over data analytics

Volgende stappen naar "always-on" marketing

Wij ademen data. We ondersteunen je om de juiste metingen en rapportages op te zetten en geven de nodige training zodat je zelf je data kunt analyseren en interpreteren om doeltreffender beslissingen te nemen.

Marketing automatisatie

De kopersreis bestaat uit een reeks beslissingen verdeeld over de tijd en over meerdere contactpunten. Als je deze inzichten hebt, zet je bezoekers doeltreffender om in leads of klanten.
AB Testing CopyCreated with Sketch.

A/B testing

Via testen of experimenten kan je systematisch jouw conversieratio verbeteren. Deze methodiek gaat jou veel meer inzicht en resultaat geven dan grote dure campagnes.

Content marketing

Waardevolle content is de brug tussen jouw doelgroep en bedrijf. We bieden content op maat: van e-books, landing pagina’s, social media tot video en podcasts. Zo leg je de basis van jouw inbound marketing.

Wat is data analyse?

Data analyse is het proces om gegevens te analyseren die via een onderzoek, interviews of applicaties zijn verzameld.  Het doel is om inzichten uit de gegevens te verwerven zodat men beter geïnformeerde beslissingen kan nemen.

Nog steeds legt marketing zich voornamelijk toe op lead generatie door middel van tijdelijke, vaak dure productcampagnes en promoties. Om groei te realiseren is het echter noodzakelijk dat bedrijven hun aanpak veranderen en hun marketing optimaliseren over de volledige klantcyclus heen, van awareness tot retentie.  

Google Tag Manager is vrij onbekend versus Google Analytics. Lees wat deze tools precies doen en wat hun mogelijkheden zijn.
ARTIKELEN

Marketing Growth Bites