CRM: zet jouw klant centraal

CRM’s filosofie is simpel: zet jouw klant centraal.

Jouw klant ziet jouw bedrijf als één geheel en niet als een departement sales, financiën, logistiek. Als hij een vraag of probleem heeft, wil die gewoon een oplossing. Een goede CRM brengt een 360° fiche van de klant zodat in principe iedereen de klant zo snel mogelijk kan helpen. 

De grote voordelen van CRM

Betere klantrelaties
0%
Verkoop
0%
Productiviteit
0%
Verlaging kosten
0%

Bron: IBM

Een goed CRM systeem brengt alle informatie van verschillende departementen samen.

Zodat je uniforme holistische informatie van elke klant ter beschikking hebt.

Vastleggen van de noden

Aan de hand van gesprekken en workshops met de gebruikers brengen we jouw doelstellingen, KPI's, noden en datamodel in kaart. We overlopen samen de selectiecriteria zodat je vol vertrouwen de juiste technologie kunt kiezen.

Keuze technologie en partner

Wij ondersteunen jou in de technologische keuze en zullen daarna op zoek gaan naar de juiste implementatiepartner.

Structuur en werking

Naast de technologische configuratie komt er ook heel wat andere aspecten kijken bij waaronder lead management, database cleaning, naming convention, dashboards...

Hoe gaan we samen van start met jouw CRM project

Een CRM tool is de stekkerdoos waar jouw financiële systemen, marketing automation, supply chain en nog vele andere systemen mee connecteren zodat heel wat processen geautomatiseerd kunnen worden en dat alle informatie over een klant beschikbaar is.

De software is slechts een hulpmiddel, als het verkeerd wordt ingezet, zal het jouw doel niet dienen. Het is van cruciaal belang dat je zulk een project grondig voorbereid. Wij kunnen jou hierin alvast begeleiden.

Laten we verder praten...

Ga je van start met een CRM project?

Volgende stappen naar "always-on" marketing

Marketing automatisatie

Automatiseer en personaliseer jouw communicatie naar prospecten en kopers. Gebruik jouw content in workflows om klanten verder aan jou te binden.

Lead management

De kopersreis bestaat uit een reeks beslissingen verdeeld over de tijd en over meerdere contactpunten. Als je deze inzichten hebt, zet je bezoekers doeltreffender om in leads of klanten.

Content marketing

Waardevolle content is de brug tussen jouw doelgroep en bedrijf. Plus de basis van inbound marketing. We bieden content op maat zowel tekstueel als audiovisueel.

Wat is een CRM?

CRM is een acroniem voor Customer Relationship Management. Net als marketing automation verwijst CRM zowel naar de software en naar de strategie. De software centraliseert alle gegevens en interacties met potentiële en huidige klanten. Tegenwoordig gebruiken bedrijven dit ook voor leveranciers, partners en eigen personeel. Door zowel marketing automation en CRM technologie te combineren, kan je mits een degelijke strategie en implementatie, de volledige customer lifecycle bedienen.

Nog steeds legt marketing zich voornamelijk toe op lead generatie door middel van tijdelijke, vaak dure productcampagnes en promoties. Om groei te realiseren is het echter noodzakelijk dat bedrijven hun aanpak veranderen en hun marketing optimaliseren over de volledige klantcyclus heen, van awareness tot retentie.  

Google Tag Manager is vrij onbekend versus Google Analytics. Lees wat deze tools precies doen en wat hun mogelijkheden zijn.
ARTIKELEN

Marketing Growth Bites