Content Marketing Strategie

Content marketing strategie

Een content marketing strategie is geen redactionele kalender. Deze geeft aan wat je wanneer gaat publiceren. Een kalender zonder strategie leidt tot boodschappen die vaak niet resoneren met jouw doelgroep en hun buyer journey.

Content strategy

"Een content strategie helpt organisaties om de juiste boodschap aan de juiste doelgroep, op het juiste moment en om de juiste redenen te leveren."

Het gaat om kwaliteit en relevantie voor jouw gebruikers. Als je dit hebt, zal jouw content:

Content audit

We vergaren inzicht in jouw algehele marketing strategie en evalueren wat je reeds rond content marketing hebt gedaan. Zo analyseren we welke content en platformen goed presteren en waar verbetering mogelijk is.

Inventarisatie en structureren​

Zodra we alle data hebben, bundelen we de informatie op basis van de overeenkomsten en patronen die we zien in het koopgedrag van jouw kopers. Vervolgens beginnen we met het maken van de profielen.

Alles samenbrengen

We verzamelen alle informatie en documenteren dit in een content stappenplan: visie, missie, doelstellingen en KPI's, concrete themas en bijhorende onderwerpen enz. Vervolgens kan jouw team efficiënt en doeltreffend aan de slag met content marketing.

Onze aanpak voor jouw content strategie

Als je jouw buyer personas en buyer journeys in kaart hebt gebracht en je hebt nog geen idee hoe je dit alles praktisch aanpakt, dan komt een content strategie als geroepen. 

Een content marketing strategie is een essentieel onderdeel van jouw marketing strategie alsook een zeer nuttige leidraad om doeltreffend aan content marketing te doen.

Hierin wordt bepaald hoe en wat je gaat communiceren naar jouw doelgroepen. Bovendien vormt het tevens de basis van zoekmachineoptimalisatie (SEO). 

Laten we verder praten...

Produceer je veel content? Heb je het gevoel dat deze niet gelezen wordt? Is jouw content strategie gedocumenteerd? Wij kunnen je in de juiste richting zetten naar een plan van aanpak voor beter presterende content.

 

Volgende stappen naar "always-on" marketing

Marketing automatisation

Automatiseer en personaliseer jouw communicatie naar prospecten en kopers. Gebruik jouw content in workflows om klanten verder aan jou te binden.

Data analyse

Accurate data geeft jou enorm veel inzichten in de prestaties van jouw content. Zo kan je weten wat jouw inspanningen opbrengen, maar evengoed hoe bezoekers zich op jouw website gedragen.

Content marketing

Waardevolle content is de brug tussen jouw doelgroep en bedrijf. Plus de basis van inbound marketing. We bieden content op maat zowel tekstueel als audiovisueel.

Wat is een content marketing strategie?

Zoals Simon Sinek schrijft “start met het waarom”. Jouw content marketing strategie is jouw “waarom”. Waarom creëer je content? Wie wil je hiermee helpen en dus bereiken. Hoe ga je dit doen op een manier zoals niemand anders dat doet? Dit wordt vaak ook in een “content mission statement” samengevat.

Het doel van content marketing voor de meeste bedrijven is om uiteindelijk meer omzet, lagere kosten en betere klanten te bekomen. Daarnaast bepaalt jouw content strategie ook de creatie, publicatie en het beheer van nuttige bruikbare content.

Nog steeds legt marketing zich voornamelijk toe op lead generatie door middel van tijdelijke, vaak dure productcampagnes en promoties. Om groei te realiseren is het echter noodzakelijk dat bedrijven hun aanpak veranderen en hun marketing optimaliseren over de volledige klantcyclus heen, van awareness tot retentie.  

Google Tag Manager is vrij onbekend versus Google Analytics. Lees wat deze tools precies doen en wat hun mogelijkheden zijn.
ARTIKELEN

Marketing Growth Bites