Website optimalisatie

Website optimalisatie voor betere prestaties

Je hebt veel betaald voor jouw website, dan verdien je ook dat deze rendeert. Naast scoren in Google is het belangrijk dat jouw website converteert. Wat ben je met veel bezoekers als deze niets doen op jouw site?

Wij evalueren jouw website vanuit het standpunt van de klant, onderbouwd met data en gebruikerstesten zodat assumpties vermeden worden. Met toepassing van conversie optimalisatie systemen optimaliseren we de prestaties.

Tips, adviezen, succesverhalen en nieuws uit de “growth marketing” world
We wijzen je op onze privacyverklaring.

Wat kan je verwachten?

We leveren jou een overzichtelijk verslag met onze bevindingen onderbouwd met feiten. Dit verslag vullen we aan met concrete acties om jouw vindbaarheid en het rendement van jouw website te verhogen. Zo heb je een werkdocument waarmee jouw team of websitebeheerder meteen aan de slag kan.

Hiernaast zie je enkele van de vele aspecten die we onder de loep nemen.

Waardepropositie

Een duidelijke waardepropositie bepaalt het potentieel voor jouw conversieratio of rendement. 

Relevantie

Levert jouw website wat jouw bezoekers verwachten, past het bij hun behoeften en gevoelens?

Duidelijkheid

Hoe gemakkelijk wordt jouw waardepropositie gecommuniceerd? Dit omvat tevens de visuele ooglijn, visuele elementen, teksten en CTA.

Hindernissen

Sommige websites, formulieren en webshops zijn een waar hindernissenparcours voor de bezoekers. 

Volgende stappen naar "always-on" marketing

Conversie optimalisatie

Wij verhogen systematisch het percentage bezoekers dat een specifieke actie onderneemt gaande van email registratie, downloads, video bekijken tot aankoop.

SEO

Jouw website vindbaar maken en beter doen presteren in de resultatenpagina’s van zoekmachines. Dit is waar wij steevast werk van maken zowel via content, technisch als offsite.

Content marketing

Nuttige en relevante content is de brug tussen jouw doelgroep en jouw bedrijf. We bieden content op maat: van e-books, landing pagina’s, social media tot video en podcasts. Zo leg je de basis van jouw inbound marketing.

Wat is website optimalisatie?

Website optimalisatie en SEO optimalisatie worden vaak door elkaar gebruikt. SEO gaat over de vindbaarheid van jouw website, wat natuurlijk ook belangrijk is. Website optimalisatie gaat erom dat jouw website converteert.
Wat ben je met bezoekers als jouw website niet gemakkelijk navigeert, de boodschap niet duidelijk is, de visuele flow niet logisch of als deze niet gebruiksvriendelijk is? Kortom, jouw website dient bezoekers aan te zetten tot meer actie, dat is website optimalisatie. 

Google Analytics of Google Tag Manager?
Google Tag Manager is vrij onbekend versus Google Analytics. Lees wat deze tools precies doen en wat hun mogelijkheden zijn.
Het binnenzitten, constante Webex, Zoom en Teams meetings, het gemis van de koffiekletsjes en de humor onder collega’s…
ARTIKELEN

Marketing Growth Bites