Inbound marketing

Inbound marketing​

Er zijn twee manieren waarop jij als bedrijf marketing kunt benaderen.

Je kan jouw boodschap naar de klant sturen en potentiële klanten massaal spammen zoals traditionele outbound marketing dat doet.

Of je kan redenen bedenken voor de prospect en klant om naar jou toe te komen, de inbound marketing benadering. Welke zou jij als potentiële klant verkiezen?

Tips, adviezen, succesverhalen en nieuws uit de “growth marketing” world
We wijzen je op onze privacyverklaring.

Inbound marketing vereist de wil om echt in de schoenen van jouw klanten te stappen.

Door jouw publiek te begrijpen in termen van motivaties, uitdagingen, successen, barrières, beslissingscriteria… zal jij hen kunnen helpen en zij zullen jou meer gaan vertrouwen. Het is bewezen dat bedrijven die deze methodologie toepassen, betere resultaten behalen:
Inbound marketing_certificate_Isabelle Geerts

Wat is inbound marketing?

Inbound marketing is de bedrijfsmethodologie om jouw organisatie te laten groeien door duurzame, zinvolle relaties op te bouwen met jouw prospecten en klanten.

Het gaat erom met relevante content deze personen toegevoegde waarde te bieden en in staat te stellen hun doel te bereiken in elke stadium van hun aankoop- en klanttraject met jouw onderneming.

Methodologie en filosofie

Inbound marketing is een strategische manier van denken die verschilt van traditionele marketing. Het is een doeltreffendere wijze om de ervaring te creëren waarnaar mensen op zoek zijn, in plaats van hen te storen en jouw boodschap op te dringen.

Met inbound marketing trek je als het ware prospecten naar jou toe, waardoor hun intentie al hoger ligt dan bij andere bezoekers. Dit levert op lange termijn meer duurzame groei op.

Attract customers with inbound marketing 1

Voordelen van inbound marketing

Duurzaam

Inbound marketing zet je op voor de langere termijn in tegenstelling tot korstondige campagnes.

Lead kwaliteit

Prospecten komen op hun eigen voorwaarde tot bij jou. Bijgevolg zijn ze meer verkoopsklaar en is hun intentie tot kopen hoger.

Vertrouwen

Terwijl je potentiële klanten helpt, bouw je een relatie met hen op dat hun vertrouwen vergroot. Het gaat om wederzijdse communicatie.

Laten we verder praten...

Wil je inbound marketing toepassen in jouw bedrijfsaanpak? Je weet niet waar te starten of wil je dit verder optimaliseren? Markitect heeft +20 jaar ervaring in het succesvol uitrollen en toepassen van inbound marketing. Wij helpen je hierin graag verder.

Volgende stappen naar "always-on" marketing

Buyer Journey

De kopersreis bestaat uit een reeks beslissingen verdeeld over de tijd en over meerdere contactpunten. Als je deze inzichten hebt, zet je bezoekers doeltreffender om in leads of klanten.

Marketing automatisatie

Ondersteun jouw inbound marketing door de communicatie naar kopers te automatiseren en te personaliseren. Gebruik content in workflows om bezoekers te blijven engageren en pas lead scoring toe om koopklare leads te identificeren.

Content marketing

Boeiende en inspirerende content is de brug tussen jouw doelgroep en bedrijf. We bieden content op maat: van e-books, landing pagina’s, social media tot video en podcasts. Zo leg je de basis van jouw inbound marketing.

Nog steeds legt marketing zich voornamelijk toe op lead generatie door middel van tijdelijke, vaak dure productcampagnes en promoties. Om groei te realiseren is het echter noodzakelijk dat bedrijven hun aanpak veranderen en hun marketing optimaliseren over de volledige klantcyclus heen, van awareness tot retentie.  

Google Tag Manager is vrij onbekend versus Google Analytics. Lees wat deze tools precies doen en wat hun mogelijkheden zijn.
ARTIKELEN

Marketing Growth Bites