Optimaliseer jouw marketing technologie
Maar al te vaak is de marketing technology stack een stortplaats van onderbenutte, overlappende en geïsoleerde tools die eerder belemmeren dan ondersteunen.
Wat is marketing technology stack?
Een marketing technology stack is de combinatie van verschillende softwarediensten of tools die worden gebruikt om alle marketingactiviteiten uit te voeren, inclusief klantenwerving, conversie, retentie, teamcommunicatie, klantinzicht en rapportage.
Het aanbod van >8000 applicaties die gemakkelijk toegankelijk zijn, bevordert deze wildgroei.
- Weet jij hoeveel je maandelijks betaald aan licenties?
- Heb jij een overzicht welke tools jouw marketing team gebruikt?
- Zijn de systemen allemaal met elkaar geïntegreerd of voer je nog heel wat handmatige handelingen uit?
Als één van deze vragen je al aan het denken zet, dan is het raadzaam om jouw marketing technologieën in kaart te brengen als eerste stap naar optimalisatie.
De elementen om jouw martech te optimaliseren
Marketing technologie of martech is een verzameling aan tools die marketeers inzetten hun marketing activiteiten uit te voeren en te verbeteren. Wij hebben een pakket samengesteld uit 4 componenten op maat van de KMO om jouw martech te optimaliseren.
Martech audit
Via screenings en gesprekken met jouw werknemers en zelfs externen, brengen we jouw marketing technologie in kaart incl. de interne kennis, de kost en het gebruik ervan.
Optimalisatie marketing technologie
Vanuit de audit bekijken we in overleg welke aanpassingen dienen te gebeuren. Dan maken we van jouw martech de blueprint en het stappenplan op.
Data flow map
Imagine tomorrow
Laten we verder praten...
Ben je het overzicht kwijt over welke technologieën je allemaal gebruikt? Benieuwd naar de verbeterpunten in jouw digitale marketing transformatie?
Contacteer ons en we beantwoorden graag jouw vragen
Volgende stappen naar "always-on" marketing
Marketing automation
Lead management
In een workshop inventariseren we jouw bestaande content en koppelen we deze met jouw buyer personas en journeys. Na de workshop weet je hoe je jouw content kunt inzetten en welke leemtes er nog zijn.
Content marketing
Boeiende en inspirerende content is de brug tussen jouw doelgroep en bedrijf. We bieden content op maat: van e-books, landing pagina’s, social media tot video en podcasts. Zo leg je de basis van jouw inbound marketing.
Wat is marketing technologie?
Marketing technologie, ook wel eens martech genoemd, is de verzameling aan tools om jouw marketing te automatiseren. Deze worden ingedeeld in de volgende categorieën: advertentie & promotie, content, sociale media, e-commerce en verkoop, data en management. Het doel dat men wilt bereiken door gebruik te maken van marketing technologie zijn: efficiënter werken, meer marketing ROI, betere besluitvorming, groter concurrentievoordeel en data security.
Nog steeds legt marketing zich voornamelijk toe op lead generatie door middel van tijdelijke, vaak dure productcampagnes en promoties. Om groei te realiseren is het echter noodzakelijk dat bedrijven hun aanpak veranderen en hun marketing optimaliseren over de volledige klantcyclus heen, van awareness tot retentie.