Marketing Technologie

Optimaliseer jouw marketing technologie

Maar al te vaak is de marketing technology stack een stortplaats van onderbenutte, overlappende en geïsoleerde tools die eerder belemmeren dan ondersteunen. 

Wat is marketing technology stack?

Een marketing technology stack is de combinatie van verschillende softwarediensten of tools die worden gebruikt om alle marketingactiviteiten uit te voeren, inclusief klantenwerving, conversie, retentie, teamcommunicatie, klantinzicht en rapportage.

Het aanbod van >8000 applicaties die gemakkelijk toegankelijk zijn, bevordert deze wildgroei.

Dit leidt tot verspreide data, inefficiënties en vaak tot hogere kosten.

Als één van deze vragen je al aan het denken zet, dan is het raadzaam om jouw marketing technologieën in kaart te brengen als eerste stap naar optimalisatie.

De elementen om jouw martech te optimaliseren

Marketing technologie of martech is een verzameling aan tools die marketeers inzetten hun marketing activiteiten uit te voeren en te verbeteren. Wij hebben een pakket samengesteld uit 4 componenten op maat van de KMO om jouw martech te optimaliseren.

Martech audit

Via screenings en gesprekken met jouw werknemers en zelfs externen, brengen we jouw marketing technologie in kaart incl. de interne kennis, de kost en het gebruik ervan.

Optimalisatie marketing technologie

Vanuit de audit bekijken we in overleg welke aanpassingen dienen te gebeuren. Dan maken we van jouw martech de blueprint en het stappenplan op.

Data flow map

Data zit gespreid over allerhande tools. Een duidelijk beeld waar welke data zit, voorkomt fouten, dubbele data, enz.

Imagine tomorrow

Jouw customer journeys geven aan welke technologieën je best inzet om klanten zo goed mogelijk te bedienen.

Laten we verder praten...

Ben je het overzicht kwijt over welke technologieën je allemaal gebruikt?  Benieuwd naar de verbeterpunten in jouw digitale marketing transformatie?

Contacteer ons en we beantwoorden graag jouw vragen

Volgende stappen naar "always-on" marketing

Marketing automation

Automatiseer en personaliseer jouw communicatie naar prospecten en kopers. Het is een krachtig hulpmiddel mits de juiste strategie, kennis en opzet om klanten aan te trekken, te converteren en te plezieren.

Lead management

In een workshop inventariseren we jouw bestaande content en koppelen we deze met jouw buyer personas en journeys. Na de workshop weet je hoe je jouw content kunt inzetten en welke leemtes er nog zijn.

Content marketing

Boeiende en inspirerende content is de brug tussen jouw doelgroep en bedrijf. We bieden content op maat: van e-books, landing pagina’s, social media tot video en podcasts. Zo leg je de basis van jouw inbound marketing.

Wat is marketing technologie​?

Marketing technologie, ook wel eens martech genoemd, is de verzameling aan tools om jouw marketing te automatiseren. Deze worden ingedeeld in de volgende categorieën: advertentie & promotie, content, sociale media, e-commerce en verkoop, data en management. Het doel dat men wilt bereiken door gebruik te maken van marketing technologie zijn: efficiënter werken, meer marketing ROI, betere besluitvorming, groter concurrentievoordeel en data security.

Nog steeds legt marketing zich voornamelijk toe op lead generatie door middel van tijdelijke, vaak dure productcampagnes en promoties. Om groei te realiseren is het echter noodzakelijk dat bedrijven hun aanpak veranderen en hun marketing optimaliseren over de volledige klantcyclus heen, van awareness tot retentie.  

Google Tag Manager is vrij onbekend versus Google Analytics. Lees wat deze tools precies doen en wat hun mogelijkheden zijn.
ARTIKELEN

Marketing Growth Bites