Conversie Optimalisatie

Conversie optimalisatie

Conversie is het kloppend hart van al jouw marketing. Toch spenderen bedrijven veel geld om meer bezoekers naar hun slecht converterende website te krijgen. Dit is weggegooid geld!

Wij zorgen ervoor dat jouw website, het kloppend hart van jouw marketing strategie, beter gaat converteren op basis van data, gebruikerstesten en psychologie. 

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie heeft impact op:

De groeibedrijven passen steevast deze methodiek toe en zijn daarom veel wendbaarder en sneller dan de rest van de markt. Zij beslissen snel aan de hand van testen of een idee de moeite waard is om te schalen of beter geëlimineerd kan worden.

Wat kan je verwachten?

Wij bestuderen de volledige klantcyclus voor elke buyer persona zodat deze voldoende gemotiveerd wordt om actie te ondernemen en zo weinig mogelijk hindernissen ondervindt. Wij volgen hierin een gestructureerde CRO aanpak om te bepalen waar jouw website al dan niet werkt en opportuniteiten te identificeren.

Icon_buyer journey

Persona en customer journeys

Begrijpen van jouw doelgroepen start met diepgaand inzicht in hun motivaties, beslissingscriteria,...

icons8 search property 1

Website analyse

We voeren heuristische analyse uit, bekijken heatmaps en website statistieken, gebruikersonderzoek, enz. om te bepalen waar er opportuniteiten en barrières zijn.

noun ab testing 1723164

A/B testen

Aan de hand van testen verifiëren we of bepaalde veranderingen ook effectief de conversies verbeteren of niet.

Laten we verder praten...

Presteert jouw website niet naar behoren? Is deze niet vindbaar? Gaan bezoekers niet naar jouw webshop? Vullen ze formulieren niet in?

Wij zorgen ervoor dat jouw website steeds beter presteert door toepassing van data, gebruikerstesten en psychologie. 

Wil je hier meer over weten, heb je nog vragen of wil je hiermee aan de slag, maak gerust een afspraak om dit verder te bespreken.

Volgende stappen naar "always-on" marketing

Buyer Journey

De kopersreis bestaat uit een reeks beslissingen verdeeld over de tijd en over meerdere contactpunten. Als je deze inzichten hebt, zet je bezoekers doeltreffender om in leads of klanten.

Marketing automation

Ondersteun jouw inbound marketing door de communicatie naar kopers te automatiseren en te personaliseren. Gebruik content in workflows om bezoekers te blijven engageren en pas lead scoring toe om koopklare leads te identificeren.

Content marketing

Boeiende en inspirerende content is de brug tussen jouw doelgroep en bedrijf. We bieden content op maat: van e-books, landing pagina’s, social media tot video en podcasts. Zo leg je de basis van jouw inbound marketing.

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie, ook wel afgekort als CRO, is het verhogen van het percentage gebruikers dat een gewenste actie op een website uitvoert. Gewenste acties kunnen zijn: het kopen van een product, klikken op ‘toevoegen aan winkelwagen’, aanmelden voor een service, een formulier invullen, een video bekijken of op een link klikken. Het gaat niet om de data alleen. Het is tevens essentieel om de bezoeker of gebruiker achter de data en het waarom te achterhalen. Als je klantgericht over conversie optimalisatie denkt, gaat het ook om jouw buyer personas en begrijpen wat hen drijft, stopt, overtuigt zodat je hen de best mogelijke beleving kunt geven tijdens hun aankoopproces.

Nog steeds legt marketing zich voornamelijk toe op lead generatie door middel van tijdelijke, vaak dure productcampagnes en promoties. Om groei te realiseren is het echter noodzakelijk dat bedrijven hun aanpak veranderen en hun marketing optimaliseren over de volledige klantcyclus heen, van awareness tot retentie.  

Google Tag Manager is vrij onbekend versus Google Analytics. Lees wat deze tools precies doen en wat hun mogelijkheden zijn.
ARTIKELEN

Marketing Growth Bites