Customer Experience Journey

Customer experience journey

Customer experience journeys geven een overzicht hoe jouw klanten jouw bedrijf ervaren over de verschillende kanalen en contactpunten heen. Uit vele studies blijkt één constante: bedrijven die goed scoren op klantbeleving, kennen groei. Andere niet.

Vanuit het standpunt van de klant gaan we jouw customer experience journeys in kaart brengen en verifiëren we deze op basis van harde feiten tot mystery shopping toe:

Tips, adviezen, succesverhalen en nieuws uit de “growth marketing” world
We wijzen je op onze privacyverklaring.

Bedrijven die een geweldige ervaring bieden tijdens het hele traject van de koper en de klant, zullen:

Samen met de buyer journey krijg je zicht in de volledige klantcyclus.

Samen brengen we jouw klantenreis in kaart

Bepaal de doelstellingen en de teams

De customer journey dient als de referentiebron voor ontwerpers, productteams, verkopers, klantendienst en marketing. Je dient vooraf te bepalen wat je hiermee wilt bereiken en een multifunctioneel projectteam samen te stellen.

Selecteer de beste customer journeys

Customer journeys omvatten veel dingen die kunnen gebeuren voor, tijdens en na de aankoop: onboarding, technisch probleem, afspraak vastleggen… We evalueren welke customer journeys de grootste impact kunnen hebben op de klantervaring.

Verzamelen van inzichten

Met het projectteam zetten we alle contactpunten, kanalen, gedachten, emoties, gevoelens, uitspraken, pijn en geneugten op een rij die een klant kan ervaren. Verder definiëren we waar en hoe we de klantervaring kunnen meten en implementeren.

Het analyseren van data

Als we voldoende gegevens verzameld hebben, vergelijken we de prestaties met de beoogde KPI’s om te bepalen op welke punten nog verbeterd kan worden en waar mogelijke opportuniteiten liggen.

Wat is een customer experience journey?

Een customer journey map zet visueel alle ervaringen van jouw klanten met jouw bedrijf of merk op een rij. Vaak gebruikt men ook wel eens de term buyer journey. De buyer journey gaat over de beslissingsmomenten en stopt bij de aankoop. De customer journey of user journey tracht de ervaringen, de beleving en dus ook het emotionele in kaart te brengen zowel voor, tijdens als na de aankoop.

Volgende stappen naar "always-on" marketing

Buyer Journey

De kopersreis bestaat uit een reeks beslissingen verdeeld over de tijd en over meerdere contactpunten. Als je deze inzichten hebt, zet je bezoekers doeltreffender om in leads of klanten.

CRM

Customer Relationship Management is het centraliseren van alle klantinformatie zodat iedereen snel en efficiënt jouw klanten kan helpen. Wij ondersteunen jou in de keuze, selectie en uitrol van jouw CRM.

Content marketing

Boeiende en inspirerende content is de brug tussen jouw doelgroep en bedrijf. We bieden content op maat: van e-books, landing pagina’s, social media tot video en podcasts. Zo leg je de basis van jouw inbound marketing.

Laten we verder praten...

Wil je aan jouw klantbeleving werken? Zowel offline als online? Heb je het idee dat dit wel in orde is en wil je dit toch even objectief verifiëren?

We helpen je graag verder om jouw klantgerichtheid nog verder te optimaliseren. 

Nog steeds legt marketing zich voornamelijk toe op lead generatie door middel van tijdelijke, vaak dure productcampagnes en promoties. Om groei te realiseren is het echter noodzakelijk dat bedrijven hun aanpak veranderen en hun marketing optimaliseren over de volledige klantcyclus heen, van awareness tot retentie.  

Google Tag Manager is vrij onbekend versus Google Analytics. Lees wat deze tools precies doen en wat hun mogelijkheden zijn.
ARTIKELEN

Marketing Growth Bites