Customer experience journey
Customer experience journeys geven een overzicht hoe jouw klanten jouw bedrijf ervaren over de verschillende kanalen en contactpunten heen. Uit vele studies blijkt één constante: bedrijven die goed scoren op klantbeleving, kennen groei. Andere niet.
Vanuit het standpunt van de klant gaan we jouw customer experience journeys in kaart brengen en verifiëren we deze op basis van harde feiten tot mystery shopping toe:
Mis onze marketing growth bites niet
Bedrijven die een geweldige ervaring bieden tijdens het hele traject van de koper en de klant, zullen:
- sneller groeien en winsten verhogen
- verkoopscyclus verkorten
- werknemerstevredenheid verbeteren
Samen met de buyer journey krijg je zicht in de volledige klantcyclus.
Samen brengen we jouw klantenreis in kaart
Bepaal de doelstellingen en de teams
Selecteer de beste customer journeys
Customer journeys omvatten veel dingen die kunnen gebeuren voor, tijdens en na de aankoop: onboarding, technisch probleem, afspraak vastleggen… We evalueren welke customer journeys de grootste impact kunnen hebben op de klantervaring.
Verzamelen van inzichten
Het analyseren van data
Als we voldoende gegevens verzameld hebben, vergelijken we de prestaties met de beoogde KPI’s om te bepalen op welke punten nog verbeterd kan worden en waar mogelijke opportuniteiten liggen.
Wat is een customer experience journey?
Volgende stappen naar "always-on" marketing
Buyer Journey
CRM
Customer Relationship Management is het centraliseren van alle klantinformatie zodat iedereen snel en efficiënt jouw klanten kan helpen. Wij ondersteunen jou in de keuze, selectie en uitrol van jouw CRM.
Content marketing
Boeiende en inspirerende content is de brug tussen jouw doelgroep en bedrijf. We bieden content op maat: van e-books, landing pagina’s, social media tot video en podcasts. Zo leg je de basis van jouw inbound marketing.
Laten we verder praten...
Wil je aan jouw klantbeleving werken? Zowel offline als online? Heb je het idee dat dit wel in orde is en wil je dit toch even objectief verifiëren?
We helpen je graag verder om jouw klantgerichtheid nog verder te optimaliseren.
Nog steeds legt marketing zich voornamelijk toe op lead generatie door middel van tijdelijke, vaak dure productcampagnes en promoties. Om groei te realiseren is het echter noodzakelijk dat bedrijven hun aanpak veranderen en hun marketing optimaliseren over de volledige klantcyclus heen, van awareness tot retentie.