Marketing automation

Marketing automation

Trek meer bezoekers aan en converteer deze naar kwalitatieve verkoopsklare leads

Om marketing automation volledig te benutten heb je kennis nodig wat zo’n tool allemaal kan en de filosofie erachter. Jammer genoeg gebruikt de overgrote meerderheid KMO’s slechts een deel van de technologie. Dat is zonde, want je betaalt teveel voor wat het voor jou waard is en je laat heel wat opportuniteiten liggen om doeltreffender met kopers te communiceren.   

Marketing automatisatie kan de grote beloften inwilligen, op voorwaarde dat je meer gebruik maakt van de mogelijkheden dan de standaard emailing en rapportering.

Wij kunnen je helpen om jouw marketing automatisatie ten volle te benutten zodat het zijn belofte kan nakomen.

Welke marketing automation technieken worden het meest gebruikt?

Email automation
0%
Basis segmentering
0%
Personalisatie dmv dynamische content
0%
Geavanceerde segmentering
0%
Lead scoring
0%

Bron: SmartInsights

Benut jouw marketing automation ten volle

Bepalen van jouw strategie en doelstellingen

Technologie maakt schaalvergroting alleen mogelijk. Het succes ervan hangt af hoe je er zelf mee omgaat en wat je wilt dat deze technologie doet. Als dit nog niet duidelijk is, helpen we je om dit te bepalen.

Vastleggen van jouw noden

Wij starten bij de gebruikers en de stakeholders om duidelijkheid te krijgen wat zij moeten kunnen doen zodat de gekozen technologie doet wat jouw organisatie aankan, niet meer en niet minder.

Keuze technologie en partner

Op basis van de input bepalen we welke technologie het beste bij jouw doelstellingen past. Daarna gaan we op zoek naar de implementatiepartner. Vice versa ben je beperkt tot de technologie waarmee de partner werkt.

De technologie ten volle benutten

We begeleiden jouw team om de mogelijkheden ten volle te benutten zoals gebruik maken van de website gegevens, A/B testen, opzetten van de lead scoring, retargeting, sociale media integratie enz.

Marketing automation engine

Laten we verder praten...

Denk je erover om marketing automation op te zetten? Wil je jouw huidige technologie herbekijken? Heb je het gevoel dat marketing automation toch niet de beloofde resultaten brengt? Dit kunnen we oplossen. Contacteer ons of boek meteen jouw afspraak.

Volgende stappen naar "always-on" marketing

Buyer Journey

De kopersreis bestaat uit een reeks beslissingen verdeeld over de tijd en over meerdere contactpunten. Als je deze inzichten hebt, zet je bezoekers doeltreffender om in leads of klanten.

Marketing strategie

Mocht je nog niet stilgestaan hebben bij jouw bedrijfs- en marketingstrategie, dan raden we jou aan om een stapje terug te zetten. Markitect coacht KMO’s met een duidelijk stappenplan.

Content marketing

Waardevolle content is de brug tussen jouw doelgroep en bedrijf. Plus de basis van inbound marketing. We bieden content op maat zowel tekstueel als audiovisueel.

Wat is marketing automation?

Marketing automation refereert zowel naar de technologie als naar een marketing methodiek om leads door jouw funnel te loodsen. De technologie stelt je in staat om heel wat repetitieve taken te automatiseren enerzijds en ondersteunt jouw team om leads te nurturen met relevante content tot deze verkoopsklaar zijn.  

Kortom, marketing automation gaat om lead generatie, lead intelligence, lead nurturing, lead scoring en lead kwalificatie.

Nog steeds legt marketing zich voornamelijk toe op lead generatie door middel van tijdelijke, vaak dure productcampagnes en promoties. Om groei te realiseren is het echter noodzakelijk dat bedrijven hun aanpak veranderen en hun marketing optimaliseren over de volledige klantcyclus heen, van awareness tot retentie.  

Google Tag Manager is vrij onbekend versus Google Analytics. Lees wat deze tools precies doen en wat hun mogelijkheden zijn.
ARTIKELEN

Marketing Growth Bites