Marketing automation
Om marketing automation volledig te benutten heb je kennis nodig wat zo’n tool allemaal kan en de filosofie erachter. Jammer genoeg gebruikt de overgrote meerderheid KMO’s slechts een deel van de technologie. Dat is zonde, want je betaalt teveel voor wat het voor jou waard is en je laat heel wat opportuniteiten liggen om doeltreffender met kopers te communiceren.
Marketing automatisatie kan de grote beloften inwilligen, op voorwaarde dat je meer gebruik maakt van de mogelijkheden dan de standaard emailing en rapportering.
Wij kunnen je helpen om jouw marketing automatisatie ten volle te benutten zodat het zijn belofte kan nakomen.
Welke marketing automation technieken worden het meest gebruikt?
Bron: SmartInsights
Benut jouw marketing automation ten volle
Bepalen van jouw strategie en doelstellingen
Technologie maakt schaalvergroting alleen mogelijk. Het succes ervan hangt af hoe je er zelf mee omgaat en wat je wilt dat deze technologie doet. Als dit nog niet duidelijk is, helpen we je om dit te bepalen.
Vastleggen van jouw noden
Wij starten bij de gebruikers en de stakeholders om duidelijkheid te krijgen wat zij moeten kunnen doen zodat de gekozen technologie doet wat jouw organisatie aankan, niet meer en niet minder.
Keuze technologie en partner
Op basis van de input bepalen we welke technologie het beste bij jouw doelstellingen past. Daarna gaan we op zoek naar de implementatiepartner. Vice versa ben je beperkt tot de technologie waarmee de partner werkt.
De technologie ten volle benutten
We begeleiden jouw team om de mogelijkheden ten volle te benutten zoals gebruik maken van de website gegevens, A/B testen, opzetten van de lead scoring, retargeting, sociale media integratie enz.
Laten we verder praten...
Volgende stappen naar "always-on" marketing
Buyer Journey
Marketing strategie
Mocht je nog niet stilgestaan hebben bij jouw bedrijfs- en marketingstrategie, dan raden we jou aan om een stapje terug te zetten. Markitect coacht KMO’s met een duidelijk stappenplan.
Content marketing
Waardevolle content is de brug tussen jouw doelgroep en bedrijf. Plus de basis van inbound marketing. We bieden content op maat zowel tekstueel als audiovisueel.
Wat is marketing automation?
Marketing automation refereert zowel naar de technologie als naar een marketing methodiek om leads door jouw funnel te loodsen. De technologie stelt je in staat om heel wat repetitieve taken te automatiseren enerzijds en ondersteunt jouw team om leads te nurturen met relevante content tot deze verkoopsklaar zijn.
Kortom, marketing automation gaat om lead generatie, lead intelligence, lead nurturing, lead scoring en lead kwalificatie.
Nog steeds legt marketing zich voornamelijk toe op lead generatie door middel van tijdelijke, vaak dure productcampagnes en promoties. Om groei te realiseren is het echter noodzakelijk dat bedrijven hun aanpak veranderen en hun marketing optimaliseren over de volledige klantcyclus heen, van awareness tot retentie.