Scoren op Google met SEO

Heel wat bedrijven laten veel opportuniteiten liggen om beter te scoren in zoekmachines waaronder ook Google Images en YouTube.

Door in te zetten op zowel inhoudelijke als technische SEO zal je zienderogen jouw resultaten zien verbeteren. Wist je dat ook competitieve SEO je ook heel wat inzichten geeft in de aanpak van jouw concurrenten?i

Er zijn heel wat quick wins die een aanzienlijk verschil kunnen maken om jouw prestaties te verhogen. 

Steevaste expertise in SEO

Wij gaan voor constante optimalisatie door de marketing fundamenten te versterken. Zoekmachineoptimalisatie zorgt ervoor dat je organisch websiteverkeer aantrekt zonder dat je hiervoor hoeft te betalen. Het beïnvloedt trouwens onrechtstreeks ook jouw zoek- of online advertentie (SEA), die complementair kan werken.

Keyword analyse

Niet alle zoekwoorden zijn ideaal om goed te scoren. Wij doen een grondige analyse om de beste zoekwoorden voor jouw business te selecteren om mee van start te gaan.

Website SEO analyse

We bekijken de vindbaarheid en prestatie van jouw website in zoekmachines. Je krijgt van ons concrete acties om dit aan te pakken of wij kunnen dit voor jou doen.

Competitieve SEO

Hoe presteer je ten opzichte van jouw concurrenten of partners? Waar richten zij zich op? Wat werkt voor hen en wat niet? Krijg meer inzicht hoe zij inzetten op vindbaarheid.

Technische SEO

Technische inbreuken maken het moeilijk voor zoekmachines om op jouw website te navigeren, te indexeren en ten slotte te ranken. Als ze dit niet kunnen, gaan ze jouw content ook niet begrijpen en dus niet tonen.

Laten we verder praten

Als de ruwbouw van jouw huis technisch in orde is, zal de inrichting veel meer tot zijn recht komen. Niemand ziet graag scheuren en vochtplekken op de muren, toch? Zoekmachineoptimalisatie maakt deel uit van jouw ruwbouw en zal, indien goed gedaan, jouw content marketing veel beter laten presteren.

Wil je gevonden worden? Onze specialisten bespreken dit graag met jou.

Volgende stappen naar "always-on" marketing

Buyer Journey

De kopersreis bestaat uit een reeks beslissingen verdeeld over de tijd en over meerdere contactpunten. Als je deze inzichten hebt, zet je bezoekers doeltreffender om in leads of klanten.

Conversie optimalisatie

CRO of conversieoptimalisatie is een methodiek om systematisch door middel van testen de prestatie van jouw website te verhogen. Markitect past deze methodiek steevast toe.

Content marketing

Boeiende en inspirerende content is de brug tussen jouw doelgroep en bedrijf. We bieden content op maat: van e-books, landing pagina’s, social media tot video en podcasts. Zo leg je de basis van jouw inbound marketing.

Wat is SEO?

SEO is een acroniem dat staat voor “Search Engine Optimization” of zoekmachineoptimalisatie. Dit betekent dat je jouw website zodanig optimaliseert dat zoekmachines zoals Google, Bing… deze beter kunnen lezen en naar waarde kunnen inschatten. 

Zoekmachineoptimalisatie bestaat uit verschillende onderdelen: 

Zonder content geen SEO. Content gaat hier heel breed van tekst, beelden tot videos. Het gaat erom dat je jouw content goed opstelt met de juiste zoektermen alsook de metatags slim definieert. Google gebruikt deze om jouw pagina in de zoekresultaten te omschrijven.

Nog steeds legt marketing zich voornamelijk toe op lead generatie door middel van tijdelijke, vaak dure productcampagnes en promoties. Om groei te realiseren is het echter noodzakelijk dat bedrijven hun aanpak veranderen en hun marketing optimaliseren over de volledige klantcyclus heen, van awareness tot retentie.  

Google Tag Manager is vrij onbekend versus Google Analytics. Lees wat deze tools precies doen en wat hun mogelijkheden zijn.
ARTIKELEN

Marketing Growth Bites