A/B testing
Als bedrijf wil je dat jouw websitebezoekers actie ondernemen, kortom converteren. Dan komt het erop neer om jouw funnel te optimaliseren, wat men conversie optimalisatie noemt. Eén van de manieren om dit aan te pakken in digitale marketing is A/B testing of split testing.
Mis onze marketing growth bites niet
A/B testen kunnen jou helpen om:
- beter gekwalificeerde leads te genereren in B2B
- meer productverkoop te realiseren in eCommerce
- de klantbeleving positief beïnvloeden
Waarom A/B testing?
Als websites niet naar behoren presteren, gaan velen al gauw een nieuwe website laten ontwerpen. Dat is vrij duur en geeft weinig garantie op betere resultaten. Via A/B testen kunnen heel wat elementen aftoetsen tegen andere varianten. De beter presterende variant implementeren we en zo kan jij gestaag zonder veel risco jouw conversies verhogen.
“Het doel van een test is in eerste instantie iets te leren, niet conversie. Eens je genoeg inzichten hebt, dan ga je de grote conversies realiseren.
Dr. Flint McGlaughlin, MecLabs
Laten we verder praten...
Wil je graag meer weten over A/B testing? Wat dit precies inhoudt? Is A/B testen iets dat jij als bedrijf kunt inzetten?
Boek gerust jouw afspraak en wij helpen je met plezier verder.
Stappen ter voorbereiding...
Buyer persona
Leer eerst je klant kennen. Wat motiveert hen, wat jaagt hen weg, welke beslissingscriteria hanteren ze? Met deze inzichten kan je veel gerichter mogelijke testen opzetten.
Buyer Journey
Conversie optimalisatie
CRO of conversieoptimalisatie is een methodiek om systematisch door middel van testen de prestatie van jouw website te verhogen. Markitect past deze methodiek steevast toe.
Wat is een A/B test?
A/B Testen ook wel eens splittesten genoemd is een proces waarbij je twee varianten van éénzelfde webpagina in dezelfde tijdsperiode test. Dit gebeurt via tools zoals Google Optimize, VWO, Optimizely enz. die elke bezoeker één van de twee varianten laat zien. Eens je voldoende testresultaten hebt, kan je kijken welke variant de winnaar is. Deze kan je dan definitief implementeren op jouw website.
Multivariate testing zijn testen waarbij meer dan 2 varianten getest worden.
Tot slot past men A/B testen ook toe binnen email marketing en online advertenties.
Nog steeds legt marketing zich voornamelijk toe op lead generatie door middel van tijdelijke, vaak dure productcampagnes en promoties. Om groei te realiseren is het echter noodzakelijk dat bedrijven hun aanpak veranderen en hun marketing optimaliseren over de volledige klantcyclus heen, van awareness tot retentie.