Lead Management

Lead management: van lead generatie tot win

Waarom vallen zoveel leads tussen de plooien?

0 %
kwalificeert leads niet alvorens deze aan sales over te dragen
0 %
heeft geen formeel lead nurturing of re-activatie proces
0 %
van de aanvragen worden pas na 24 uur opgevolgd

Source: Marketing Optimizer, Harvard Business Review

Succesvol lead management vloeit voort uit twee elementaire zaken: 

We helpen jou om sales en marketing op één lijn te brengen, jouw verkoopsproces af te stemmen op het kopersproces alsook met andere bijhorende processen, structuren en tools voor een efficiënt lead management.

Hoe we jouw lead management vervolmaken

Nog steeds wordt er met meer dan 60% van de leads niets gedaan. Wij bouwen met jou de handvaten om deze warm te houden en te converteren.

Sales & Marketing

Vaak spreken sales en marketing niet dezelfde taal, wat bij beide kanten tot veel frustraties leidt. We werken samen aan een gemeenschappelijke taal en doelstellingen.

Align buyer journey with sales process

Voorkom verspilling van leads door jouw verkoopproces af te stemmen op het aankooptraject van jouw kopers.

Lead scoring & nurturing

We zetten een scoring systeem alsook drip campaigns op om ervoor te zorgen dat jouw teams potentieel kwalitatieve leads kunnen identificeren.

CRM & Marketing automation

We coachen jouw teams met het opzetten van deze processen in de systemen.

Laten we verder praten...

Wil je duidelijk inzicht in het aankoopproces van jouw kopers? Heb je nood om een bestaande buyer journey nog eens onder de loep te nemen? Bespreek het met ons.

Volgende stappen naar "always-on" marketing

Marketing automation

Automatiseer en personaliseer jouw communicatie naar prospecten en kopers. Het is een krachtig hulpmiddel mits de juiste strategie, kennis en opzet om klanten aan te trekken, te converteren en te plezieren.

Inbound marketing

Inbound marketing trekt klanten aan door relevante content aan te bieden die vertrekt vanuit de noden van de gebruiker. Wij zijn experts in het uitwerken van de buyer journey en creëren inbound content die doet converteren.

Content marketing

Boeiende en inspirerende content is de brug tussen jouw doelgroep en bedrijf. We bieden content op maat: van e-books, landing pagina’s, social media tot video en podcasts. Zo leg je de basis van jouw inbound marketing.

Wat is lead management?

Lead management is het proces startend bij lead acquisitie tot het punt dat deze lead een aankoop doet. Echter, dit is niet hetzelfde als lead generatie, lead nurturing of lead scoring. Al deze facetten maken wel deel uit van lead management.

Lead nurturing is het verkoopsklaar maken van een lead, gebruik makend van de lead scoring in de marketing automation tools. Eens deze verkoopsklaar is, categoriseert marketing de lead als een MQL, marketing qualified lead. Tenminste dit gebeurt automatisch door lead scoring. De verkoop kwalificeert deze lead en bij aanvaarding wordt de MQL omgezet in een SQL, sales qualified lead.

Elk bedrijf is uniek, zo ook de definitie van een lead, een MQL, een SQL, lead routering, de opvolging, de lead scoring enz.  Daarom is een gedocumenteerd lead management proces zeker geen overbodige luxe, integendeel.

Nog steeds legt marketing zich voornamelijk toe op lead generatie door middel van tijdelijke, vaak dure productcampagnes en promoties. Om groei te realiseren is het echter noodzakelijk dat bedrijven hun aanpak veranderen en hun marketing optimaliseren over de volledige klantcyclus heen, van awareness tot retentie.  

Google Tag Manager is vrij onbekend versus Google Analytics. Lees wat deze tools precies doen en wat hun mogelijkheden zijn.
ARTIKELEN

Marketing Growth Bites