CRM: zet jouw klant centraal
CRM’s filosofie is simpel: zet jouw klant centraal.
Jouw klant ziet jouw bedrijf als één geheel en niet als een departement sales, financiën, logistiek. Als hij een vraag of probleem heeft, wil die gewoon een oplossing. Een goede CRM brengt een 360° fiche van de klant zodat in principe iedereen de klant zo snel mogelijk kan helpen.
De grote voordelen van CRM
Bron: IBM
Een goed CRM systeem brengt alle informatie van verschillende departementen samen.
- verbetering van de omzet en winstgevendheid
- hogere klantbinding
- kwalitatief betere communicatie
- doeltreffendere verkoop en marketing campagnes
Vastleggen van de noden
Aan de hand van gesprekken en workshops met de gebruikers brengen we jouw doelstellingen, KPI's, noden en datamodel in kaart. We overlopen samen de selectiecriteria zodat je vol vertrouwen de juiste technologie kunt kiezen.
Keuze technologie en partner
Wij ondersteunen jou in de technologische keuze en zullen daarna op zoek gaan naar de juiste implementatiepartner.
Structuur en werking
Naast de technologische configuratie komt er ook heel wat andere aspecten kijken bij waaronder lead management, database cleaning, naming convention, dashboards...
Hoe gaan we samen van start met jouw CRM project
Een CRM tool is de stekkerdoos waar jouw financiële systemen, marketing automation, supply chain en nog vele andere systemen mee connecteren zodat heel wat processen geautomatiseerd kunnen worden en dat alle informatie over een klant beschikbaar is.
De software is slechts een hulpmiddel, als het verkeerd wordt ingezet, zal het jouw doel niet dienen. Het is van cruciaal belang dat je zulk een project grondig voorbereid. Wij kunnen jou hierin alvast begeleiden.
Volgende stappen naar "always-on" marketing
Marketing automatisatie
Lead management
Content marketing
Waardevolle content is de brug tussen jouw doelgroep en bedrijf. Plus de basis van inbound marketing. We bieden content op maat zowel tekstueel als audiovisueel.
Wat is een CRM?
Nog steeds legt marketing zich voornamelijk toe op lead generatie door middel van tijdelijke, vaak dure productcampagnes en promoties. Om groei te realiseren is het echter noodzakelijk dat bedrijven hun aanpak veranderen en hun marketing optimaliseren over de volledige klantcyclus heen, van awareness tot retentie.